Munkahelyi játszmák tréning

(kétrészes tréning)

1) Konfliktuskezelés a munkahelyi gyakorlatban

A tréningen az alábbi célok megvalósítására törekszünk:

  • a konfliktuskezelés és team-építés hatékony eszköztárának bemutatása;
  • a személyes és csoportigények agressziómentes érvényesítése;
  • a munkatársak önállóságának és felelősségérzetének növelése;
  • a magasabb színvonalú szakmai munkához szükséges humán készségek elsajátítása.


A konfliktuskezelés program tartalma

  • A résztvevők saját kommunikációs erősségeinek és gátjainak tudatosítása
  • A hiteles kommunikáció és a manipulatív kommunikáció közötti különbség;
  • a szakmai kompetencia erősítése: cég képviselet – hatáskör – ügyfél igények összehangolása
  • Mire figyeljünk, ha a másik gondban van? – a professzionális meghallgatói készségek megismerése
  • Az eltérő kapcsolati készségeket igénylő helyzetek felismerése.
  • Az ellenállás konstruktív kezelése, a hatékony működés tudatosítása. A „felnőtt-én” kontroll-funkciójának megerősítése, a hatékony munkát akadályozó manőverek kezeléséhez.

Időtartam: 3 nap

2) Munkahelyi játszmák

A modul az előző konfliktuskezelés programra épül, és olyan konkrét helyzeteket és problémákat tartalmaz, melyeknek feldolgozását a résztvevők fontosnak tartják. 

“Miért történik velem már megint ilyesmi?!”

“Hogyhogy nem vettem észre, hogy megint besétáltam egy zsákutcába?”

“Csak nekem mer mindenre kifogásokat találni!”

Ilyen és ehhez hasonló, visszatérő helyzetek nyomába szegődik képzésünk.

A munkahelyi játszmák tréning program célja:

  • Segít felfedni a munkatársak munkáját megnehezítő pszichológiai játszmákat. Ezek felismerése révén lehetővé válik, hogy gátló programozásunkat megváltoztatva, jól együtt tudjunk működni a „nehéz emberekkel” is. Így időnket és energiánkat a mindenkori cél elérésére tudjuk fordítani, a fölösleges időrabló tevékenységek helyett.
  • A Berne-féle tranzakció elemzés segítségével, támpontok adása a munkahelyi szituációkat megnehezítő manőverek, és játszmák felismeréséhez.

A munkahelyi játszmák tréning program tartalma:

  • Mi a különbség konfliktus és játszma között?
  • A résztvevők megismerik a játszmák jellegzetességeit
  • Olyan eszközöket sajátítanak el melyek segítségével megelőzhető a játszmák kialakulása
  • A résztvevők saját tapasztalatai alapján sorra vesszük a munkahelyi kapcsolatok tipikus pszichológiai játszmáit:

„Segíts nekem… de úgysem tudsz…” ” Melyikünk az erősebb!” „Én csak segíteni akartam! „ „Én nem tehetek róla…”

Időtartam: 3 nap

 

Ajánlatkérés:

Oszd meg!
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
 
Mutasd!
Rejtsd el!