
Trénerképző Akadémia
130 órás alapképzés saját fejlesztésű módszertannal
Trénerképzés a személyközpontúság, vereségmentes kommunikációs készségek és a Tranzakcióanalízis elmélete által is inspirált, F. Várkonyi Zsuzsa által kidolgozott speciális módszertannal!
Felnőtt csoportok vezetésére kialakított tematikával.
– alapozó képzés 130 órában
Olyan szakembereket képzünk, akik hatékony, világszerte elismert alapokra épülő oktatási módszerünknek köszönhetően képesek bármilyen készségfejlesztő vagy attitűd-formáló programot megtartani.
Hallgatóink a kurzus során elsajátítják a tranzakcióelemzés és a professzionális kommunikáció szemléletét, valamint a konfliktuskezelés, az értő figyelem és az önérvényesítés technikáit, így képesek lesznek változatos konfliktushelyzetek hatékony, a felek számára kölcsönösen megfelelő módon történő megoldására és ezen készségek átadására felnőtt csoportok számára.
Az alapozó képzés minden érdeklődő számára nyitott, a haladó képzésre csak olyan kollégákat várunk, akik az alapozó képzést már elvégezték.
Engedélyszám:
Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: B/2020/003191
Óraszám:
Alapképzés: 130 óra
Haladó képzés: választható modulok
Ár:
Alapképzés:
Személyes hatékonyság fejlesztése (30 óra) 200 000 Ft +Áfa (br. 254 000 Ft)
Tréneri kompetenciák (100 óra) 700 000 Ft +Áfa (br. 889 000 Ft)
Haladó képzések:
1. Játszma-szeminárium - önismereti tréning (4 nap) 180 000 Ft + Áfa
2. Ifjúságitréner-képző (3 + 5 nap) - kétmodulos speciális program 320 000 Ft + Áfa
Oktatók:
Vízi Beáta, Kőszegi Ágnes, Lukács Anikó, Schmidt Gréta
A következő képzés indulása:
2026. tavasz, szervezés alatt
Helyszín:
1022 Budapest, Marczibányi tér 9., fsz. 1 (Millenáris mögött, Széll Kálmán tértől 5 perc séta)
Trénerképző Akadémia
Programunkat olyan résztvevőknek ajánljuk, akik
• hatékony, világszerte elismert alapokra épülő készségcsomaggal kívánnak dolgozni belső vagy külső szakemberként;
• szeretnék saját és mások viselkedését jobban megérteni és megfelelő kommunikációs eszközökkel pozitív változást elérni;
• felnőttoktatási szakemberként, tréner-asszisztensként, személyzeti vezetőként dolgoznak, és szeretnének mélyebben megismerkedni a tréninggel, mint képzési formával;
• csoportvezetőként szeretnének másoknak segíteni a professzionális kommunikáció gyakorlati használatával;
• valódi és eredeti készségcsomagra vágynak, mellyel számos céges és egyéni konfliktushelyzetet lehet hatékonyan, a felek számára kölcsönösen elfogadhatóan megoldani;
• szeretnék elsajátítani a konfliktuskezelés, értő-figyelem és önérvényesítés technikáit mások segítése céljából;
• fontosnak tartják saját személyiségük, önismeretük fejlesztését.
A trénerképzésünk célja, hogy olyan humán szakembereket képezzünk, akik hiteles hozzáállással képesek bármilyen készségfejlesztő, vagy attitűd-formáló programot megtartani.
Többek között a következő témakörökben:
• érzelmi intelligencia
• kommunikációs készségek
• csapatépítés
• hatékony problémamegoldás
• konfliktuskezelés
• stresszkezelés.
I. Alapozó szint (130 óra):
a. „Személyes hatékonyság fejlesztése”: saját élményű önismereti tréning 30 órában.
b. „Tréneri kompetenciák” 100 órában.
Az első 30 órás modul kizárólag saját élményű önismereti tréning, a rákövetkező 100 órában a saját megtapasztalások után az adott tréning-elem tanításmódszertani vonatkozásait beszéljük meg, és próbatanításokra is sor kerül.
II. Haladó képzések: szabadon választható
1. Játszma szeminárium – önismereti tréning (4 nap)
2. Ifjúsági csoportok vezetésének módszertana (3 + 5 nap)
A modulok elvégzéséről tanúsítványt adunk.
Az alapozó képzés minden érdeklődő számára nyitott.
A haladó képzésre csak az alapozó képzést már végzett vagy ezzel egyenértékű képzettséggel és gyakorlattal rendelkező kollégákat várunk.
Koncepciónk abban különbözik más, hasonló jellegű képzéstől, hogy a hangsúly nálunk a tanultak gyakorlati használhatóságán és egy jó önismeretre épülő, hiteles fejlesztő szakemberi hozzáállás kialakításán van. A gyakorlatban hasznosítható tudás elősegítése érdekében a résztvevőknek számos alkalmuk van kipróbálni az elméletben tanultakat. Ezt a célt szolgálja a résztvevőket középpontba állító módszerünk, valamint a leendő csoportvezetők teljesítményét, fejlődését értékelő visszajelzésünk. A képzés teljes idejének kétharmadát gyakorlás teszi ki.
Munkánk során az alábbi modellek elveiből, módszereiből is merítünk:
Vereségmentes konfliktuskezelési eszköztár, mely a kommunikáció-elméleti ismeretanyag alapját képezi, kiegészítve egyéb fejlesztői—segítői eszközökkel. Hatékony, jól alkalmazható eszköztár, mely a problémahelyzetek felismeréséhez és a konfliktushelyzetek vesztes nélküli megoldásához ad segítséget;
A tranzakció-elemzés (TA), melynek szemléletmódjával és könnyen kezelhető eszköztárával a csoportdinamikai folyamatok mélyebben megérthetők. Használata megnöveli a csoporttagok önismeretét, kommunikációjuk hatékonyságát, tudatosságát és csoportvezetői eredményességét. Segít felismerni saját személyiségünk jellegzetes reakcióit. Elősegíti, hogy az egyéniségünknek leginkább megfelelő fejlődési stratégiát alakítsuk ki;
Közvetítői szerepek a csoportokban felmerülő problémákhoz, melynek elsajátítása segít a csoportban előforduló konfliktusok hatékony és konstruktív kezeléséhez.
A képzés eredményeképpen a résztvevő:
• képessé válik sokféle megrendelői igénynek megfelelő programok összeállítására;
• biztonságosan bonyolítja le a tervezett programokat és kezeli a csoportokat;
• megismeri, és munkájában tekintetbe veszi a felnőttkori tanulás sajátosságait;
• a hatékony csoportos tanulást elősegítő, széleskörű módszertani eszköztárral rendelkezik;
• kialakítja a csoportvezetői szerephez kapcsolódó személyes filozófiáját és látásmódját.
Mivel foglalkozik egy csoportvezető?
A csoportvezető célja, hogy eredményesebbé váljon az egyén és általa a szervezet, és ehhez a résztvevők egyéni készségfejlesztését tűzi ki célul.
Jó önismeretre épülő, hiteles fejlesztő szakemberi hozzáállással, ismereteket, módszereket és eszközöket ad át és reflektál arra, ahogy a csoport reagál azokra.
Saját élményű gyakorlatok által a meglévő kompetenciákat erősíti, új kompetenciákat hoz felszínre a hatékonyság növelése érdekében.
• A képzési csoport: a csoport mint fogalom, csoportfolyamatok, csoportdinamika
• A tranzakcióelemzés alapjai: A Berne-féle tranzakció-elemzés segítségével a résztvevők tudatosítják saját kapcsolati működésmódjukat és annak a másik félre gyakorolt hatását. Tudatosítják és megértik a csoportban megjelenő tranzakciók, manőverek és a rejtett kommunikáció jellegzetességeit
• A hatékony személyközi kommunikáció: együttműködést serkentő újítások a hétköznapi kommunikációban: igényközlés, meghallgatás, konfliktuskezelés. Az ellenállás kezelése a csoportban, a csoportvezető saját határainak jelzése. Segítő/támogató kommunikáció, a coaching típusú figyelem, kooperációs gyakorlatok.
• Ellenállók kezelése a csoportban, A csoportfolyamatban felmerülő esetleges játszma kezdemények felismerése és kezelése. Szerepek a csoportban.
A tréning vezetése: önismereti gyakorlatok a szakember felkészültsége, tapasztaltsága és hitelessége témákhoz; visszajelzés küldése és fogadása, a hatékony visszajelzés.
• A sikeres csoportirányítás külső előfeltételei: mire szerződtél és kivel; miben dönthetsz szabadon. A figyelemfenntartás és hatáskeltés eszközei. Időkezelés.
• Tréningvezetési gyakorlatok – szupervízió: a csoport tagjai egymás eseteiből és megoldásaiból is sokat tanulhatnak, építkezhetnek. A szupervízió a szakmai kompetenciafejlesztés és a professzionális kísérés korszerű eszközrendszere. Középpontjában a szakmai feladat, a szakmai funkció és szerep, valamint a hivatását gyakorló szakember mentális karbantartása áll. A képzés szerves részeként a trénerré válás folyamatában a résztvevők reflexiók és önreflexiók mentén a problémás tréninghelyzeteket dolgozzák fel szupervizor vezetésével.
• A tréningek előkészítése, a tananyag összeállítása. Segéd- és háttéreszközök használata.
• Közvetítői szerepek a csoportokban felmerülő problémákhoz.
• Vizsgatréning: a vizsgára való felkészülés során a résztvevők összegzik, rendszerezik, újragondolják a képzésen tanultakat. A vizsga alkalmat ad arra, hogy megmutassák, miben fejlődtek, hogyan érzik magukat a csoportvezetői szerepben, s miben érdemes továbbfejlődniük.
Játszma szeminárium – a támogató kapcsolatokban előforduló játszmákról (24 óra)
A képzés csak a GordonTA alapképzését végzett trénerek számára elérhető.
A játszma-tréning segít felfedni azokat a pszichológiai játszmákat, melyeknek újra és újra áldozatául eshetünk. Ha sikerül életünk visszaköszönő zsákutcáit megszüntetni, nem kell többé elviselnünk a veszteségek ismétlődését, mert megtanulhatjuk elkerülni az ide vezető rossz választásokat.
A képzés eredményeképp a résztvevők:
- felismerik mi a különbség konfliktus és játszma között.
- támpontokat kapnak a játszmába hívó manőverek felismeréséhez és kezeléséhez.
- olyan eszközöket sajátítanak el melyek segítségével megelőzhető a játszmák kialakulása.
- megerősödik a „felnőtt-én” kontroll-funkciója.
A program vezetője: Vízi Beáta PCC coach, vezető tréner, mentálhigiénés szakember, a program koncepciójának kidolgozója F. Várkonyi Zsuzsa pszichológus, a tranzakcióelemző, „Játszma szeminárium” ® tréningprogram megalkotója, melyet több mint 30 éve tanít nagy sikerrel, különböző szakember csoportoknak és laikus jelentkezőknek egyaránt.
Ifjúságitréner-képző (48 óra)
Speciális trénerképzés, melyben az alapozó képzést végzett tréner a win-win kapcsolati szemlélet átadását sajátíthatja el kifejezetten a fiatalok számára. Egyedi módszertanú ráképzésünkön a résztvevő megtanulhatja, hogyan érdemes gyerekeknek, kamaszoknak tanítani a vereségmentes kapcsolati eszköztárat, megtervezni a tréningeket az ifjúsági célcsoport számára.
- Az ifjúsági csoportok tréningjei a felnőttek számára szervezett képzésektől több ponton eltérnek. Az ifjúsági csoportok vezetőinek képzése során a tanultakat kiegészítve a különbségekre fókuszálunk.
Ilyen sajátosságok: - A csoportvezető szerepe, aki megtanulja, hogyan legyen inkább kísérője, facilitátora az ifjúsági csoportnak, mintsem oktatója.
- A tananyagban erősebb hangsúlyt kap annak elősegítése, hogy a résztvevők világosan meg tudják fogalmazni igényeiket, érzéseiket, gondolataikat, vagyis mondanivalójuk tapasztalataikból, válaszaikból, szükségleteikből bontakozzék ki.
- A módszerek, amelyeket a résztvevők már elsajátítottak, az ifjúsági csoportokban inkább azt segítik elő, hogy a csoporttagok váljanak egymás beszélgető társaivá, ezért sok az interakció, a játékos és tematikus beszélgetések. Az alkalmazott módszerek segítik a fiatalokat abban, hogy kortárs segítői kompetenciákra tegyenek szert, pl. kapcsolati problémák esetén hasznos közvetítői technikákra.
- Az ifjúsági csoportok központi gondolata: „Vedd kezedbe az életed!” Ennek a jelszónak megvalósításához szükséges, hogy a fiatalok lássanak egy hiteles felnőtt mintát és attitűdöt, amit a csoportvezető képvisel. Ehhez megerősítjük a már elsajátított kompetenciákat, pl. az elakadások megfelelő eszközzel történő kezelését.
- Lényeges eleme a képzésünknek a kapcsolatok pozitív szemléletű kezelésének és erősítésének megtanítása. Felhasználjuk az eddig tanult tranzakcióelemzés (TA) modellt is. A saját és mások viselkedésének új szemlélete következtében erősödik a résztvevők önbizalma, önértékelése és stabilitása.
- Az ifjúsági csoport vezetője minimumra korlátozza a magyarázatot, de a csoporttal együtt megfogalmaznak olyan alapvető kapcsolati helyzeteket, mint: hogyan működjenek hatalomszemélyekkel, családjukban és barátaikkal.
- A tréningvezető segít abban, hogy a fiatalok felismerjék saját félelmeiket, erősségeiket és fejlesztendő társas kompetenciájukat.
- Az ifjúsági csoportok vezetésének módszertani alkalmain a leendő csoportvezetők az ifjúsági program teljes anyagát saját élményű tanulással ismerik meg.
Vízi Beáta
Szupervízor, az EASC tagja
Mentor-coach és vezető tréner
Tranzakcióanalitikus tanácsadó (DGTA)
Mentálhigiénés szakember
Több mint 25 éve foglalkozik kommunikációs készségfejlesztő programok fejlesztésével, és tranzakcióelemző (játszma) tréningek vezetésével. Tanácsadói, tréneri munkája mellett feladatai közé tartozik a programok szakmai fejlesztése és felügyelete.
Szakterületei:
• Vezetőfejlesztés
• Szervezeti- és kapcsolati játszmák elemzése a tranzakcióelemzés módszerével
• Személyes hatékonyság fejlesztése
• Együttműködés fejlesztése, konfliktuskezelés
• Önismereti munka
• Humán-szakemberek kiképzése, szupervíziója
Kőszegi Ágnes
Vezető tréner, Tanácsadó, Mentálhigiénés szakember
A Gordon Training International által kiképzett tréner.
Több mint huszonöt éves tapasztalattal tanít.
Egyéni tanácsadásai során, valamint a tanfolyamok vezetésénél a Rogers-i személyközpontú filozófiát alkalmazza.
Szakterületei:
• Ifjúsági csoportok vezetése, ifjúsági coaching
• Humán-szakemberek kiképzése
Lukács Anikó
Coach, tréner, közgazdász
Szakterületei:
• rendszertábla-állítás
• ifjúsági tréningcsoportok vezetése
• csapatépítő játékok tanítása
Schmidt Gréta
A GordonTA által kiképzett tréner és coach
A GordonTA felnőttképzési vezetője
Okleveles andragógus
Szakterületei:
• személyes hatékonyság fejlesztése
• önismereti-, kommunikációs- és kapcsolaterősítő tréningek vezetése
• üzleti tréningek vezetése, kompetenciafejlesztés – munkatársaknak, vezetőknek
• life & business coaching
• oktatásszervezés, oktatásfejlesztés, képzésmenedzsment
Alapozó szint: 130 óra
Személyes hatékonyság fejlesztése – saját élményű tréning (30 óra)
A képzési napok:
2026 tavasz, szervezés alatt
Tréneri kompetenciák (100 óra)
A képzési napok:
2026 tavasz, szervezés alatt
Haladó szint:
A képzési napok:
Játszma szeminárium (4 nap)
2025. június 27-28. és július 11-12. péntek-szombat 10:00-17:00
Személyes hatékonyság fejlesztése (30 óra): 200 000 Ft +Áfa (br. 254 000 Ft)
Kapcsolatjavítás és konfliktuskezelés képzésünket végzetteknek 30%-os kedvezményt biztosítunk az első modul részvételi díjából, ha két éven belül végezték a programot. Coach képző Akadémiánkat végzettek térítésmentesen ismételhetik az első modult, amennyiben két éven belül végeztek. Két éven túl végzetteknek mindenképp szükséges részt venniük újra az első modulon, ezt 50% kedvezménnyel tehetik meg.
Tréneri kompetenciák (100 óra): 700 000 Ft +Áfa (br. 889 000 Ft)
Alapozó képzés összesen: 900 000 Ft+ Áfa (br. 1.143.000 Ft)
Magánszemélyeknek részletfizetést biztosítunk.
Haladó képzések
Játszma szeminárium (4 nap): 180 000 Ft + Áfa
Magánszemélyeknek részletfizetési lehetőséget biztosítunk.
A képzés részvételi díja magában foglalja
- a valamennyi résztvevővel lefolytatott előzetes interjút,
- a képzéshez tartozó jegyzeteket, tanítási segédanyagokat,
- a képzés alatti konzultációkat,
- terembérletet és a technikai eszközök költségét,
- a kávé/tea és aprósütemény fogyasztását,
- a záróvizsga és tanúsítvány díját.
Minden, a fentieken kívül kért szolgáltatás költsége a résztvevőket terheli.
Töltse ki és küldje el nekünk az űrlapot (jobbra)! E-mailben visszajelzünk és küldjük a képzés részletes tájékoztatóját a jelentkezés további feltételeivel.
Kérdése van? Hívjon minket bizalommal a 06 30 933 7344 telefonszámon!
A képzési csoport létszáma: maximum 12 fő
A jelentkezéseket a regisztráció sorrendjében fogadjuk el. A felvétel módja: motivációs beszélgetés, kommunikációs készségek felmérése. A motivációs beszélgetést követően történik a regisztrációs lap kitöltése és a 200 000 Ft + Áfa regisztrációs díj befizetése, mely összeg egyben a „Személyes hatékonyság” című, 30 órás képzés díja.* Képzési filozófiájának érvényesítése érdekében a Gordon & T.A. Kft. fenntartja magának azt a jogot, hogy a felvételi beszélgetéskor szerzett benyomásai alapján válogasson a jelentkezők közül.
Pénzügyi feltételek: Jelentkezés esetén a Résztvevő vagy annak munkáltatója és a Gordon & T.A. Kft. között szerződéskötésre kerül sor. A díjazást nem csökkenti, ha a résztvevő a programnak csak egy részén vagy részein kíván vagy tud részt venni.
A jelentkezési lap megküldésével a Résztvevő(k) és a Számlafizető elfogadják a Gordon & T.A Kft. programajánlatát. A jelentkezés egyben a képzési díj megfizetésének kötelezettségét is jelenti. Számlaszám: ERSTE Bank 116 00 006 – 00 00 00 00-27 42 84 09 Amennyiben a Résztvevő a tréning kezdete előtti 20 napon belüli időszakban lemondja részvételét, a részvételi díj 50%-át köteles kötbér címén megfizetni.
*Kapcsolatjavítás és konfliktuskezelés képzésünket végzetteknek 30%-os kedvezményt biztosítunk az első modul részvételi díjából, ha két éven belül végezték a programot. Coach képző Akadémiánkat végzettek térítésmentesen ismételhetik az első modult, amennyiben két éven belül végeztek. Két éven túl végzetteknek mindenképp szükséges részt venniük újra az első modulon, ezt 50% kedvezménnyel tehetik meg.
Magánszemélyeknek részletfizetést biztosítunk.
A tanúsítvány kiadásának feltételei:
– a program összes óraszámának minimum 80%-án való jelenlét,
elvárhatóan aktív részvétel,
– sikeres vizsgatréning, ahol a kompetencia mindhárom elemének – ismeretek, attitűd és készségek – teljesítményképes szinten kell állnia.
– Hasonlóan bármely más oktatási intézmény rendjéhez, a tandíj a részvétel költségeit fedezi. A résztvevők előrehaladásáról a képzés során három különböző időpontban küldünk visszajelzést – utolsó alkalommal a képzés végére ütemezett vizsgatanítás értékelése során.
Annak a jelöltnek, aki a vizsgakövetelményeknek nem felel meg, a részvételről adunk tanúsítványt. Ismeret- és készséghiányosságok esetén számukra a Gordon & T.A. Kft. kedvezményes feltételek mellett további képzési lehetőségeket ajánl fel, attitűdbeli problémák esetén pedig további önismereti munkát javasol a résztvevőnek.